Divatba jön a tartalommarketing?


Bevallom, Hinora Bálint előadását a Menedzserképző Központ legutóbbi konferenciáján némi szkepszissel fogadtam. Az ügynökségi területen dolgozó szakember a tartalommarketing aktuális kérdéseiről beszélt: arról, hogy a hagyományos marketingüzenetek egyre inkább hatásukat vesztik. A fogyasztónak ugyanis javul a szimata, könnyebben ismeri fel a reklámcélú tartalmakat, és egyre határozottabban hagyja faképnél azokat a „beszélő fejeket”, amelyektől ilyesmiket hall. A marketingeseknek fel kell készülniük arra, hogy indirekt módon kommunikáljanak az ügyfelekkel: ne arról beszéljenek, hogy miért jó az ő adott termékük, hanem arról, hogy az adott terméktípussal - gyártótól, márkától függetlenül -, milyen élethelyzeteket lehet megoldani.
Hinora Bálint ügyvezető igazgató, Hinora Marketing Group
Magamban úgy fordítottam az előadást, hogy ha kazánokat gyártanék/forgalmaznék, akkor nem azt kellene sulykolnom, hogy az én kazánom a legjobb a világon, hanem az energiatakarékos fűtési megoldások sokszínűségéről kellene kisfilmet forgatnom a YouTube-ra. A filmben nyilván beszélnem kellene a kazánfűtés előnyeiről és - nagyon fontos - hátrányairól is.
A szkepszisemet az táplálta, hogy tudom, nehezen szánnám rá magam egy ilyen kockázatos, időt és pénzt (a tartalomgyártásnak folyamatosnak kell lennie) emésztő projekt beindítására. Még akkor is, ha értem a dolog lényegét: a fogyasztó mindenképpen informálódik, a kazánfűtésben rejlő pozitív és negatív lehetőségeket is mérlegeli, ha nem nálam kap meg minden információt, megszerzi máshonnan. Ha egy nagyvállalat helyzetébe képzelem magam, a szűkös büdzsé sarokszámai lebegnek a szemem előtt.

A konferencia vége felé viszont meghallgathattam Kondor Albert, a Károlyi Sándor Kórház (Újpest) élelmezési osztályvezető helyettesének előadását, amely eloszlatta kételyeimet. Az előadó egy konkrét szituációt vázolt fel: mivel a kórház vezetése nem engedhette meg magának a konyha fenntartásával járó veszteséget, döntés elé állította vezetőit: vagy nyereséges lesz az étkeztetés, vagy „megy az egész a levesbe”, azaz bérbe adják egy nagyobb cégnek.
Kondor Albert marketing szakértő, szakközgazdász
Jó esetben egy ilyen helyzet kreatív energiákat szabadít fel az emberből - a Károlyi kórház konyháján ez történt, ők az innovatív megoldások felé fordultak. Elhatározták, hogy belépnek az újpesti kifőzde- és menzapiacra, még akkor is, ha a „kórházi koszt” kifejezés nem cseng olyan jól a magyar nyelvben. Hittek abban, hogy be tudják bizonyítani: egy kórházban is lehet jól főzni. Az, hogy ételeik egészségesek, nem volt kérdés, hiszen törvény kötelezi a kórházakat az adalékanyagok használatának mellőzésére. A sikerhez azonban kellettek más eszközök is: például a tartalommarketing. A Károlyi kórház konyhája olyan dologba kezdett, amivel a nagyobb cégek még csak most barátkoznak.
Blogot indítottak: http://karolyikonyha.blogspot.hu/. A blogban nem a kórházban kapható napi menüt ajnározzák, hanem az egészséges táplálkozás témakörében közölnek információkat. A kórházi konyháktól egészen szokatlan módon a Facebook-ra is felmentek, hogy az egészséges táplálkozás iránt érdeklődők ott is megtalálják őket.
Az akció sikerrel zárult: ma már több százan viszik ebédjüket a Károlyi kórház konyhájáról, a Facebook-os lájkok, a blog olvasottsága is egyre nő. Nem kizárt a piaci terjeszkedés sem.

A Hinora Bálint előadásában vázolt (általam kezdetben szkepszissel fogadott) elmélet igazolódott a gyakorlatban is. Itthon is van helye a tartalommenedzsmentnek, csak bátorság kell az alkalmazásához.


Szerző: Konfblogger

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések