Az egyszemélyes tréningek hatékonysági mutatója

Az egyszemélyes tréningek hatékonysági mutatója
 

Egy korábbi blogcikkben már megosztottam pályafutásom történetét, hogy a gyerekzsúrok csemegeuborkás-pirosaranyos szendvicseitől hogyan érkeztem meg a tréneri szakmáig. Most pedig megosztom a trénerként szerzett szakmai tapasztalataimat, méghozzá a szívügyemmel, az egyszemélyes tréningekkel kapcsolatosan.


 
A voksomat az egyszemélyes, one-to-one (online) tréningek mellett tettem le, ugyanis:

egyszemélyes tréningek hatékonysága > csoportos tréningek hatékonysága

Számos érvet fel tudok sorakoztatni az egyszemélyes fejlesztési folyamatok mellett, de jöjjön néhány a legfontosabbak közül.
 

Az egyszemélyes fejlesztés alapköve, hogy az kifejezetten az ügyfeleim tudásszintjére épül, arról a szintről indulunk, ahol az ügyfél jelenleg tart. Így nem szükséges hosszasan, részletesen belemenni már alkalmazott módszerekbe, elegendő csak átbeszélni a már használt technikákat, vagy még jobban személyre szabni azokat.

Az osztatlan figyelemnek köszönhetően a tanított készségek hatékonyabban, gyorsabban és tartósabban sajátíthatók el, amelyek rövid időn belül igazi hozzáadott értéket adnak majd ügyfeleimnek és az általuk képviselt vállalatnak.
 
Ami az 1/1 képzések mellett szól, hogy míg egy csoportos tréningen a résztvevők egy meghatározott ütem, időbeosztás mentén haladnak, addig az egyszemélyes folyamatokban az ügyfeleim a saját tempójukban haladhatnak. Ha egy adott témára, technikára több idő lenne szükséges, akkor van lehetőség arra, hogy mélyebben belemenjünk abba.


Más kérdés?! 

Gyakran előfordul egy-egy csoportos képzésen, hogy a résztvevők nem tudnak feltenni minden bennük felvetődő kérdést, mert nincs rá idő, vagy attól tartanak, hogy nem lenne túl releváns a kérdésük. Az egyszemélyes fejlesztési folyamatokon minden kérdést feltehetnek az ügyfeleim, ami csak megfogalmazódik bennük.

Az egyszemélyes jellegnek köszönhetően felszínre kerülnek egyéb kérdéses, fejlesztendő területek is. A tréningfolyamatok közben gyakran olyan kérdések vetődnek fel az ügyfeleimben, vagy olyan témák jönnek felszínre, amik nem tartoznak szorosan az adott képzés témájába, mégis az ügyfeleim fejlődéséhez szükséges, hogy átbeszéljük azokat. Sőt, az 1/1 forma lehetőséget nyújt arra is, hogy egy újabb kompetencia fejlesztését is érintsük, megkezdjük, ha azt a fejlesztési folyamat igényli. 


A kép partnerünktől, az 123RF fotóügynökségtől származik.



A legnagyobb érték

Hiába a csoportos képzéseken átadott sok technika, gyakran érezhetik azt a résztvevők, hogy csak egy újabb tréningen ülnek, de nem kapnak személyre szabott, egyéni stratégiákat. Az egyszemélyes tréningek módszertanának fő célja, hogy az ügyfeleim már összeállított stratégiákkal, és személyre szabott eszköztárral távozzanak a tréningekről. Ezáltal elkerülhető az, hogy amikor másnap nagy lelkesedéssel elkezdik beültetni a tréningen hallottakat, elvesznek a jegyzetek, a sok technika között, és nem tudják, hogy melyik eszközökkel kezdjék, azokat hogyan alkalmazzák.


Az egyszemélyes tréningek előnyeiről még hosszasan tudnék mesélni, talán egy újabb bejegyzésben meg is teszem. Ennek a fejlesztési folyamatnak a létjogosultságát és jól bevált metódusát, a képzések hatásfoka és eredményessége igazolja vissza.

Az egyszemélyes tréningekről szóló további részleteket és a választható témamodulokat a Menedzserképző Központ oldalán tudod megtekinteni, ahol külön aloldallal várja a leendő vállalati ügyfeleket, és azokat az érdeklődőket, akik magánszemélyként vennének részt a képzéseken.
 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések