Időgazdálkodás alapok

Ismerős az, amikor egész nap megállás nélkül dolgozol, de úgy érzed mégsem haladsz megfelelően? Általában minden egyes feladatod a sürgős kategóriába esik? Gyakran halogatsz?

De ennek nem kell így lennie! Sajátíts el idő- és hatékonyságmenedzsment technikákat, és menedzseld új szempontok szerint munkafolyamataidat!

 


Számtalan érvet fel tudnék sorakoztatni, hogy miért ajánlott megtanulni idő- és hatékonyságmenedzsment eszközöket, de most nézzünk belőle párat. Az első a legkézenfekvőbb: hogy ne kelljen úgy éreznünk, hogy egész nap megállás nélkül dolgozunk, mégsem haladunk. Ami már kevésbé tűnhet egyértelműnek, hogy ne boruljon fel a munka-magánélet egyensúlya, mert az bizony idővel a kiégésünkhöz vezethet. Érdemes azzal is foglalkozunk, hogy végre ne akarjunk egész nap a külső és a belső elvárásoknak eleget tenni.

 

A jó hír, hogy ezekre van ellenszer! Hogy Michael Altshuler szavait idézzem: „A rossz hír, hogy repül az idő. A jó hír, hogy te vagy a pilóta.”

 

Számos tréninget tartok a témában, így sokat gondolkozom azon, hogy ha csak egyetlen eszközt kellene javasolnom, mi lenne az? Az első és az egyik legfontosabb eszköz szerintem az, hogy minden feladatot írjunk bele a feladatlistánkba. Ez azért fontos, mert egyrészt így nem felejtjük el a feladatokat, másrészt pedig nem javasolt az agyunk kapacitását arra használni, hogy megjegyezzük a teendőinket. Hiszen gondoljunk csak bele, mi más hasznosra tudjuk fordítani az agyunk felszabadult kapacitását?!

Pont ezért egy tévhit, hogy az az erény, ha fejben tartjuk a teendőinket.

Éppen ezért azt javaslom, hogy minden egyes feladatot írjunk le, nemcsak a munkánkra, hanem a magánéletünkre vonatkozóan is, legyen szó bármilyen apró feladatról, teendőről. Ha belenéznétek a feladatlistámba, bizonyára jót mosolyognátok, mert a legapróbb teendőket, feladatokat is beleírom, és azt is fel szoktam írni, hogy ha például valakinek ajándékot tervezek venni.

 

Az ügyfeleim nagy része azzal a kihívással fordul hozzám, hogy elborítják őket a feladataik. Az a tapasztalatom, hogy sokuknál ez a „to do list” technika sincs megfelelően alkalmazva. Először ezt célszerű jól alkalmazni, aztán erre a technikára építve számos másikat érdemes bevetnünk.

 


A kép partnerünktől, az 123RF fotóügynökségtől származik.

 


 

 

 

 

 

Mivel fogja meghálálni magát az, ha tudatosan tervezel?

Ha kialakítasz egy jól használható keretrendszert, akkor rendszerezett munkafolyamatokban fogsz dolgozni, így ugyanannyi idő alatt több munkát végzel majd el. Nemcsak időt nyersz, hanem kevesebbet is stresszelsz. Mindezek által pedig nő a személyes teljesítményed, ezáltal az általad képviselt szervezet, vállalkozás produktivitás is nő.

 

Látva az ügyfeleim kihívásait, időszerű, hogy tartsak egy nyílt, idő- és hatékonyságmenedzsment workshopot szeptember végén, méghozzá online, hogy bárki könnyen csatlakozni tudjon az ország bármelyik pontjáról.

Szeretettel várlak a gyakorlatközpontú online workshopra, ahol 10+ jól bevált módszertant és 36 hasznos hatékonyságnövelő technikát, tanácsot fogsz kapni, amikkel garantáltan ki tudod dolgozni a saját személyiség- és munkakörfüggő hatékonyságmenedzsment-rendszeredet!

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések