Játsszunk komolyan!
"A cégnek nincs pénz ilyesmire, majd én esténként elfészbukozgatok, ennyi elég lesz" - biztos vagyok benne, hogy sok vállalkozás döntéshozója gondol titokban hasonlókat, még akkor is, ha egyébként hevesen bólogat a közösségi háló erényeit ecsetelő értekezleten, a marketing-stratégia megtervezésekor. Nos, a Menedzserképző Központ első konferenciáján - „A közösségtől a vásárlásig - az online marketing új útjai” címmel került megrendezésre, 2012. november 7-én, Budapesten - kiderült, hogy ez a hozzáállás durván vissza is üthet a spórolni vágyó cégvezetőre.
Érdemes a legjobbaktól tanulni, márpedig a konferencia panelbeszélgetésén részt vett a legtöbbet lájkolt magyar márka, a Pöttyös Túró Rudi tulajdonosának (FrieslandCampina Hungária Zrt.) brand manager-e, Nagy István. Két számot muszáj megemlítenem a márkával kapcsolatban, mielőtt bármit mondok a panelbeszélgetésen elhangzottakkal kapcsolatban: tavaly 241 ezer követője volt a Pöttyösnek a Facebook-on, most már több, mint 704 ezer. Hoppá!
Panelbeszélgetés: Tartalom, hirdetés vagy applikáció – hogyan szerezzünk rajongókat a Facebookon? |
A közel 130 fős résztvevői kör |
Engem személy szerint meglepett Nagy István megjegyzése, hogy az elmérgesedő konfliktusokat általában Facebook-on kívül rendezi a cég. Ha egyszerű Facebook-felhasználóként gondolkodom, arra jutok, hogy egy nyilvánosság előtt zajló konfliktust érdemes a nyilvánosság előtt végigvinni, és ott is kell lezárni. Nagy István beszámolója azonban meggyőzött arról, hogy ez csak részben igaz.
Valahogy úgy értelmeztem a szavait, hogy a Facebook az ilyen elmérgesedő konfliktusok esetén hasonlatossá válik egy arénához, ahol éppen profi boxmérkőzés zajlik. Tele a lelátó nézőkkel, akik vagy az egyik félnek drukkolnak, vagy a másiknak, jó hangosan persze. Ebben a helyzetben nem feltétlenül a megoldás irányába haladnak a dolgok, hiszen mindkét boxoló nyerni akar, a kézfogás nem opció, a kiütés annál inkább. A brand management viszont szerencsére nem boxmeccs, ezért érdemes ilyen helyzetben egy időre "lekapcsolni a villanyt az arénában", és az "öltözőben" megbeszélni a problémákat. Telefonon, email-en felvenni a kapcsolatot a reklamálóval, és nem kell félni a személyes találkozó megszervezésétől sem. Minden probléma sokkal könnyebben megoldódik, ha a drukkerek nem pumpálják az adrenalint a felekben.
A végeredménnyel persze érdemes kiállni a nyilvánosság elé, hogy a meccset követők lássák: született megoldás anélkül is, hogy bárkit péppé vertek volna.
Hiszen, a Facebook mégiscsak egy jó játék. Még, akkor is, ha néha véresen komoly.
További beszámoló bejegyzések hamarosan…
Szerző: konfblogger
Megjegyzések
Megjegyzés küldése