VALÓDI feedback kultúra

Az új vezetési modell része a megfelelő visszajelzésadás. A Menedzserképző Központ következő képzésén, előadónktól, János Zsolttól - aki nemzetközi tréner, az Al&E Consulting tulajdonosa - megtudtuk, hogy azok a cégek, akik azt hangoztatják, hogy náluk a vállalati kultúra része a feedback-adás, ott általában nincs valódi visszajelzés.

  

A munkatársak vállalatokhoz jönnek, vezetőtől mennek!


Előadónk tapasztalatai szerint a munkatársak 80%-a csupán ugródeszkaként tekint aktuális munkahelyére - különösen igaz ez a fiatalabb generációkra -, ahonnan azonnal továbbugrik, ha egy jobb lehetőség érkezik. A megtartásban döntő szerepet játszhat maga a vezető, aki a megfelelő feedback kultúra elsajátításával sokat tehet azért, hogy a munkavállalók az adott vállalathoz hűségesek legyenek.

Egy meglepő javaslatot is kaptunk előadónktól: hívjuk meg egy ebédre a távozó kollégákat, és beszélgessünk el velük! Számos fejlesztési pontra rávilágíthatnak egy kötetlenebb beszélgetés során.

 


Feedbacket csak az tud adni, aki maga is feedback-képes!

 
Találkoztál már olyan kollégával, aki azt mondta, hogy szeret visszajelzést kapni? Az illető vagy nem mond igazat, vagy sosem kapott még jó visszajelzést! Ugyanis a jó feedback, az fáj!
 
Feedbacket csak az tud adni, aki maga is feedback-képes! Akik feedback-képesek, azok nyitottak bárki visszajelzésére. Emellett fontos tényező, hogy a valódi feedback nem hierarchia kérdése egy vállalatban, hanem minden irányban működik az, tehát nem hierarchiafüggő.

 

 

A kép partnerünktől, az 123RF fotóügynökségtől származik.

„Biztosan nyitott vagy a visszajelzésre ebben a pillanatban?”

Amikor szeretnénk kollégáinknak visszajelzést adni, első lépésként nagyon fontos, hogy már önmagunk, mint a feedbacket adók is megfelelő mentális állapotban legyünk. Majd kérdezzük meg kollégánkat, hogy nyitott-e arra, hogy az adott pillanatban beszélgessünk vele.

Ha egyértelműen nyitottságra utalnak a válaszai, akkor is tegyük meg, hogy rákérdezünk még egyszer, hogy biztosan megvan-e a befogadókészsége a visszajelzésre. Ezzel nemcsak megbizonyosodunk arról, hogy valóban alkalmas-e számára a beszélgetés, hanem elérjük, hogy jobban fókuszáljon az elhangozandókra. Sőt, érdemes a visszakérdezés során azt is tisztáznunk, hogy olyan pontok is el fognak hangzani a beszélgetésben, ami vélhetően a másik félnek nem fog tetszeni. Ha ilyenkor nemleges választ kapunk, akkor keressünk egy másik időpontot a beszélgetésre.

Érdemes megemlíteni, hogy ha sosem érkezik nyitottság kollégánktól a visszajelzésre, akkor célszerű megvizsgálunk a kapcsolatunkat az adott féllel, mert feltehetően ott van a hiba.

A valódi visszajelzés a munkatársaink „felfedezéséről” szól és fejleszt is. A folyamat másik kulcspontja az, hogy a visszajelzés úgy érkezzen az adótól, hogy azt a vevő ne vegye személyes kritikának, hanem azt érezze, hogy tiszteli őt a kollégája, és ezért fejleszteni szeretné őt. A visszajelzést követően az a döntő, hogy mi fog változni.

 

A beszélgetés céljának előzetes tisztázása, és a türelem az, amik kulcsfontosságú a folyamatban, hogy kivárjuk, hogy mindkét félnek alkalmas legyen a visszajelzésadás. A fenti technikákkal új alapokra tudjuk fektetni a kollégáink és vállalatunk fejlesztését.

 

Tarts velünk a következő képzésen (is), az aktuális események a Menedzserképző Központ honlapján, a www.menedzserkepzokozpont.hu oldalon elérhetők el. Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy le ne késs az aktuális eseményeinkről!
 


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések