Tévhitek dőltek le az éves értékelő beszélgetések webináriumon
A kép partnerünktől, az 123RF fotóügynökségtől származik |
De milyen a jó évértékelő beszélgetés?
Előadónktól, János Zsolttól - aki nemzetközi tréner, az Al&E Consulting tulajdonosa - megtudtuk, hogy a jó vezető a beszélgetéseket munkatársai fejlesztésére használja fel. A kiváló vezetők nemcsak azt érzékeltetik kollégáikkal, hogy munkájuk elengedhetetlen a kitűzött vállalati célok eléréséhez, hanem az is megvalósul, hogy a munkatársaik céljai egybeforrnak a szervezeti célokkal.
Nyer a csapatom a kerékcserénél, vagy ott elveszítjük a versenyt?
Steve Jobs hitvallása szerint a sikereket nem egy ember éri el, hanem maga a csapat. Példaként egyszer a Beatlest említette, mint tökéletes üzleti modellt. Úgy írta le az együttest, mint négy tehetséges srácot, akik féken tartották egymás negatív energiáit, illetve kiegyensúlyozták egymást, és így a végeredmény több volt, mint a részek összege.
A csapat maga a piramis alapja, az építőkövei a csapat tagjai, akik megtalálják a közös célt, víziót, mert ennek tud akkora ereje lenni, hogy ők közösséggé váljanak.
Előadónk egy remek, Forma 1-es példával szemléltetve mutatta be, hogy az a versenyző tud remek eredményeket elérni, aki a csapat egyéb tagjait is megbecsüli. Lehet valaki a világ legjobb pilótája is, de ha a kereket cserélő technikai szakemberek munkáját nem becsüli meg, akkor elvesztette a versenyt. Ha a szerelő azt érzi, hogy ő is a közös cél részese, akkor kihozza magából azt a teljesítményt, ami néhány ezredmásodpercnyi előnyhöz juttatja pilótáját.
Ezzel az üzenettel érdemes belemenni a beszélgetésekbe.
Milyen beszélgetési stratégiák léteznek egy évértékelő beszélgetésre?
A nem megfelelően megválasztott stratégiával már a beszélgetés elején eldőlhet annak menete, hangulata és eredményessége. Előadónk hibás és helyes stratégiákat mutat be a következő felvételen.
Hogy mennyi időt érdemes szánni egy évértékelő beszélgetésre?
Már tudjuk, milyen szemléletmóddal és milyen stratégiával érdemes belevágni egy beszélgetésbe, de felvetődik a kérdés, miként tervezzük be időbeosztásunkba a beszélgetéseket? A lenti felvételek választ adnak a kérdésünkre.
A legfontosabb tanulság, hogy a vezetők ne éves értékelő beszélgetésekben gondolkozzanak, amiken évente egyszer túl kell esnie mindkét félnek, hanem rendszeresen tartott, „fejlesztő” beszélgetésekkel segítsék csapatuk tagjainak munkáját.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése