Mire jó a kávé és a kutya?

  

Mik a leggyakrabban használt tartalomtípusok? Mi az aktuális vizuális divat? A Menedzserképző Központ online képzésén, többek között az (audio)vizuális elemekről és azok jogos felhasználásáról kaptunk útmutatást előadónktól, Bedi Viktortól, aki audiovizuális tanácsadóként az 123RF Hungary, a GLIX Fotóügynökség, és a PHOTOPOLY képviseletében osztotta meg több mint 20 éves ügynökségi tapasztalatát a virtuális térben megjelentekkel.

 

A fotók, a grafikák, a videók, az audiovizuális tartalomelemek az üzleti kommunikáció elengedhetetlen kellékei. Szerepük folyamatosan változik és a technikai háttérhez alkalmazkodva módosulhat. Az elemek gyártása, beszerzési forrása és felhasználási módozatainak helyes megválasztása a vállalati kommunikáció sikerének első számú záloga lehet.

 

Mi az a két dolog, amivel jelenleg mindent el lehet adni?

 

 
A kávé és a kutya.

Előadónk említett egy felmérést, ami szerint Magyarországon a lakosság nagy hányadának van valamilyen kapcsolata a kutyákhoz, így a kutyákkal könnyű dolgunk van, hogy hassunk a fogyasztókra. A másik Jolly Joker a kávé, hiszen szinte mindenki iszik kávét. Ha ezeket az elemeket szerepeltetjük a reklámunkban, azzal már félre nem lövünk.

Rögtön fel is vetődött bennem, hogy mindezeket a tippeket hogyan tudnám beépíteni a Menedzserképző Központ kommunikációjába. A kávét még egyértelmű be tudom vetni, mert a képzéseken mindig van kávészünet, vagy ha például az egyszemélyes online tréningeket hirdetem, akkor egy kávé a fotón kellemes hangulatot teremt. Sőt a blog nyitóképén is egy csésze kávé szerepel, hiszem „kávényi blogbejegyzéseknek” aposztrofálom az ide felkerülő beszámolókat, cikkeket.


Na de mi a helyzet a kutyákkal? Hirtelen nehezen tudtam elképzelni, hogy kutyával hirdessek egy-egy konferenciát, workshopot, de ami az egyszemélyes online tréningeket illeti, ki tudja, talán még bele is férhet, ha egy online képzést végző eb szerepel a fotón. Mindenesetre biztosan ki fogom próbálni! :)


 


 

A kép partnerünktől, az 123RF fotóügynökségtől származik.

Saját anyagok

 

Ha már rászánjuk magunkat, és szakembereket fizetünk egy fotózásra vagy egyéb (audio)vizuális tartalmak gyártására, akkor készüljünk rá tudatosan, és gyártassunk le többféle felületre, többféle alkalomra is anyagokat. Mennyire hatékonyak leszünk, ha már márciusban elkészülnek az elemeink a karácsonyi kampányunkhoz!

Nagyon jó sztorikat hallottunk (audio)vizuális bakikról az előadáson, egy tanulságos történetet el is hoztam. Az idei évben, a Super Bowl egyik reklámblokkjában sikerült frontális ütközést szenvednie, két vállalat reklámjának, ugyanis mindkét cég reklámvideójában ugyanaz a jelenet szerepelt. A tanulság az, hogy ha fontos vállalatunknak a reklámunk, vagy az egyéb arculati elemünk, akkor ne sajnáljuk a pénzt arra, hogy kizárólagossági joggal bíró tartalmakat vásároljunk.

 

 A vizuális kommunikációnk egyfajta tükörkép vállalatunkról és a szervezetben dolgozókról, így nem érdemes elbagatellizálni a fontosságát. Válasszunk megbízható fotóügynökséget munkánkhoz, akire rábízhatjuk magunkat, szükség esetén szakmai segítséget nyújt nekünk, és akinél biztosak lehetünk abban, hogy az adatbázisából felhasznált képekkel nem kerülünk milliós jogi perekbe!

 

Tarts velünk a következő képzésen (is), az aktuális események a Menedzserképző Központ honlapján, a www.menedzserkepzokozpont.hu oldalon elérhetők el. Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy le ne késs az aktuális eseményeinkről!

 

 

 

 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések